Edukacinės erdvės – viename leidinyje

Kviečiame pavartyti skaitmeninį leidinį „Vilniaus mokyklų žaliosios edukacinės erdvės“. Autorė: Vilniaus miesto savivaldybės ekologė, doc. dr. Ona Motiejūnaitė, kuriame susipažinsite su 2023 m. VšĮ „Žaliosios politikos instituto“vykdytu Vilniaus miesto savivaldybės finansuojamu visuomenės aplinkosauginio švietimo projektu „Vilniaus švietimo įstaigų žaliųjų edukacinių erdvių konkursas“. Mūsų lopšelis-darželis „Vaidilutė” šiame konkurse užėmė I-ąją vietą!
Nuoroda į leidinį :

Konferencija „Tapkime gamtos bičiuliais 2023”

Aplinkosauga – bendras visų pasaulio gyventojų rūpestis, o formuojant vaikų ekologinį sąmoningumą didelė atsakomybė tenka šeimoms bei švietimo įstaigoms. Vilniaus miesto savivaldybės Miesto tvarkymo ir aplinkos apsaugos skyriaus Aplinkos apsaugos ir želdinių tvarkymo poskyris organizavo 2023 metų Visuomenės aplinkosauginio švietimo projektų, finansuojamų Vilniaus miesto savivaldybės Aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos lėšomis, konkursą. Atrankos komisija atrinko tinkamus finansuoti projektus, paskirstė turimas projektams vykdyti lėšas. Gautos 32 paraiškos. Tarp laimingųjų buvome ir mes su projektu “Tapkime gamtos bičiuliais”.

Nuo 2023 m. kovo iki gruodžio mėn. buvo vykdomi projektai, iniciatyvos, kuriamos lauko edukacinės erdvės, o nuveiktus darbus užbaigė aplinkosauginio švietimo konferencija, vykusi 2023 m. lapkričio 29 d. mūsų lopšelyje darželyje. Konferencijoje dalyvavo Miesto aplinkos skyriaus Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Aplinkosaugos programų ir želdinių tvarkymo poskyrio ekologė doc. Dr. Ona Motiejūnaitė, Vilniaus miesto savivaldybės Ikimokyklinio skyriaus specialistė Dovilė Žukauskaitė, penkiolikos Vilniaus miestų ir rajono darželių mokytojai – konferencijos pranešėjai, dalyviai, svečiai, socialiniai partneriai, darželio bendruomenė. Parengta vienuolika stendų.

Konferencijos tikslas – skatinti ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų pedagogus, švietimo pagalbos specialistus keistis pažangia metodine patirtimi, ugdymo turinio naujovėmis apie vaikų gamtamokslinės kompetencijos plėtojimą, ekologinio sąmoningumo ugdymą, tvaraus gyvenimo būdą.

Konferencijoje dalintasi gamtosauginių veiklų patirtimi, refleksija, aktualiomis veiklomis, vaikų ir tėvų pastebėjimais, darbų nuotraukomis. Mokytojai stebėjo vieni kitų stendinius pranešimus, juos aptarė,  džiaugėsi ikimokyklinukų pasirodymu salėje, kartu šoko lauke.

Pastebėta, kad didelį įspūdį visiems dalyviams paliko lauko pavėsinė “Patirčių namelis”, kur patogu ir praktiška kartu su vaikais vykdyti edukacines veiklas. Panašios patirtys švietimo bendruomenę skatina plėsti akiratį, kuriant edukacines erdves vaikams.

Konferencijos dalyviai dėkojo už šiltą, jaukų priėmimą, geranorišką ir prasmingą pranešimų aptarimą, savo emocijomis dalinosi socialinėse erdvėse.

Suvokiame, kad aplinkosauginis švietimas ikimokyklinio ugdymo įstaigose – tai  nedidelis, tačiau itin reikšmingas žingsnis globalaus rūpesčio aplinkosauga link.

Akmenėlių istorijos

Vykdome Vilniaus m. savivaldybės finansuojamą aplinkosauginio švietimo projektą „Tapkime gamtos bičiuliais”.
Vilniaus m l/d „Vaidilutė”,
Ikimokyklinio ugdymo mokytojos Violeta-Regina, Aurelija ir „Žibutės” gr. 3-4 metų vaikai vykdė veiklą, tema „Akmenėlių istorijos”.
Per patyriminę veiklą ugdytiniai tvirtino sąvokas „lengvas” ir „sunkus”, kėlė hipotezes ir lygino akmenėlius su kitomis gamtinėmis medžiagomis, aiškinosi: ar didelis – visada yra sunkus, o mažas – lengvas? Lauke kūrė kompozicijas iš akmenukų, o grupėje nustatinėjo jų formą, spalvą, šilumos laikymą ir ritmavimą su akmenėliais.
Vaikai tobulino šias kompetencijas: aplinkos pažinimo, tyrinėjimo, skaičiavimo ir matavimo, sakytinės kalbos, bendradarbiavimo bei meninės raiškos.

I- os vietos laimėtojai!

Lopšelis-darželis „Vaidilutė” – Vilniaus miesto švietimo įstaigų žaliųjų edukacinių erdvių konkurso nugalėtojai!

Vilniaus miesto žalioji aplinka – aplinkosauginio švietimo erdvė, kurioje gali būti sukurtos sąlygos vilniečių mokymuisi visą gyvenimą, jų gamtamokslinės kompetencijos bei ekologinės savimonės ugdymui.

Dar 2023 m. gegužės mėn. pateikdami paraišką dalyvauti Vilniaus miesto žaliųjų edukacinių erdvių  konkurse, įsipareigojome  darželio lauko teritorijoje įkurti žailiąsias edukacines erdves bei kūrybiškai jas naudoti vaikų aplinkosauginiams švietimui.

Konkursas vyko keturiais etapais:

  1. Edukacinių erdvių įsivertinimas.
  2. Žaliųjų edukacinių erdvių apžiūra.
  3. Laureatų išrinkimas.
  4. Konferencija.

Nuo balandžio 20 d. iki spalio 30 d.komisija vertino, kaip kūrybiškai, originaliai, įrengtos ir ekologiniam bei aplinkosauginiam švietimui, mokymuisi visą gyvenimą naudojamos žaliosios edukacinės erdvės, gamtos ekspozicijos, lauko klasės, gamtos pažinimui skirta infrastruktūra, informacinė sistema.

Džiaugiamės, kad buvome puikiai įvertinti, o svarbiausia- sukūrėme motyvuojančią, inspiruojančią, kūrybišką aplinką vaikams.

Dirvožemio tyrinėjimas

Vykdome Vilniaus m. savivaldybės finansuojamą aplinkosauginio švietimo projektą „Tapkime gamtos bičiuliais”. „Ąžuoliuko” grupės vaikai susipažino su gamtinėmis medžiagomis: juodžemiu, smėliu, durpėmis, žvyru ir moliu. Liesdami pirštukais, ieškojo šakelių, šapelių, akmenukų, vabaliukų. Vaikai susidomėję tyrinėjo žiūrėdami per padidinamąjį stiklą, bandė sijoti pro sietelį. Taip pat stebėjo, per kiek laiko nusistovi žemėmis sudrumstas vanduo, aptarinėjo žemių pralaidumą. Veiklos metu vaikai ugdė kūrybingumo, gamtos pažinimo įgūdžius, smagiai bendravo ir bendradarbiavo, sprendė problemas, diskutavo. Veikla suteikė naujų žinių, teigiamų emocijų, leido suprasti, koks ịdomus ir ịvairus gali būti pasaulis ir jo artimiausia aplinka.

Puoselėjame aplinką

Veiklos tema „Orų stebėjimas”. Darželio kieme apžiūrėjome Meteorologinę stotelę. Kalbėjomės, aptarėme, diskutavome, kam ši stotelė skirta. Vaikai sužinojo, kad stotelės pagalba galima stebėti kritulių kiekį, vėjo kryptį ir stiprumą. Vaikams kilo kilo daug klausimų: kas yra vėjas, kodėl jis pučia, ar galima vėją pagauti? Vaikai atkreipė dėmesį vėtrungę „Gaidelis”, sužinojo jos paskirtį. Kieme, pasitelkdami plastikinius maišelius, visi bandėme pagauti vėją, o grįžę į grupę kartu darėme vėtrunges.
Taip pat atlikome eksperimentus su dirbtiniu vėju, kurį imitavo plaukų džiovintuvas. Vaikai išbandė, kokiu stiprumu vėjas gali nupūsti daiktus nuo stalo. Džiovintuvu pūtė į balioną ir stengėsi kuo ilgiau išlaikyti nenukritusį ant žemės. Orų stebėjimų lapuose vaikai fiksavo dienos kritulius, temperatūrą.
Veiklos vaikams suteikė ne tik daug žinių apie atmosferos reiškinius ir pagrindinius procesus, bet paliko daug atradimo emocijų.

Mūsų orai

Veiklos tema „Orų stebėjimas”. Darželio kieme apžiūrėjome Meteorologinę stotelę. Kalbėjomės, aptarėme, diskutavome, kam ši stotelė skirta. Vaikai sužinojo, kad stotelės pagalba galima stebėti kritulių kiekį, vėjo kryptį ir stiprumą. Vaikams kilo kilo daug klausimų: kas yra vėjas, kodėl jis pučia, ar galima vėją pagauti? Vaikai atkreipė dėmesį vėtrungę „Gaidelis”, sužinojo jos paskirtį. Kieme, pasitelkdami plastikinius maišelius, visi bandėme pagauti vėją, o grįžę į grupę kartu darėme vėtrunges.
Taip pat atlikome eksperimentus su dirbtiniu vėju, kurį imitavo plaukų džiovintuvas. Vaikai išbandė, kokiu stiprumu vėjas gali nupūsti daiktus nuo stalo. Džiovintuvu pūtė į balioną ir stengėsi kuo ilgiau išlaikyti nenukritusį ant žemės. Orų stebėjimų lapuose vaikai fiksavo dienos kritulius, temperatūrą.
Veiklos vaikams suteikė ne tik daug žinių apie atmosferos reiškinius ir pagrindinius procesus, bet paliko daug atradimo emocijų.

Jo didenybė moliūgas

Įgyvendiname Vilniaus m. savivaldybėsė finansuojamą aplinkosauginio švietimo projektą „Tapkime gamtos bičiuliais”. Veikla biodinaminime darže ,,Jo didenybė moliūgas „. ,,Voveraitės ” grupės vaikučiai su mokytojomis Kristina Žvinklyte ir Veronika Juškiene patys kompostavo žemę, vaikai susipažino su ekologinės žemdirbystės pradmenimis, sodino, laistė, stebėjo, tyrinėjo, matavo , naudojo gamtos tyrinėjimo rinkinius. Buvo nusivylimų kai nugraužė šliužai, bet su viltimi laukėme rezultatų ir moliūgai nukeliavo į virtuvę, o iš ten ant pietų stalo.

Kuo skiriasi augalas pavasarį ir rudenį

Įgyvendiname Vilniaus m. savivaldybės finansuojamą aplinkosauginio švietimo projektą „Tapkime gamtos bičiuliais”. „Varpelio” gr. ugdytiniai dalyvavo edukacinėje pažintinėje veikloje „Kuo skiriasi augalas pavasarį ir rudenį?”. Mokytojos Žydrės komentaras: kelionę pradėjome nuo Forzitijos paieškos darželio teritorijoje. Aptarėme, kaip ji atrodė pavasarį, pažiūrėjome nuotraukas ir vaikai prisiminė, kad ji savo geltonais žiedeliais pavasarį mus džiugino mūsų aikštelėje, prie pavėsinės. Susiskirstėme į 6 komandas po 3 vaikus. Juk komandoje dirbti labai įdomu ir smagu. Vieni tyrinėjo augalą, kiti komandos nariai buvo atsakingi už tyrimo lapų pildymą, dar kiti dalijosi pastebėjimais apie augalus, kokie skirtumai ir panašumai. Taip aplankėme ir patyrinėjome Forzitiją, migdolą, katžolę ir kiaulpienę. Vaikai pastebėjo , kad skiriasi migdolas ir forzitija nuo matytų pavasarį, o kiaulpienė ir katžolė tebežydi, kaip pavasarį.
Pažintinę veiklą baigėme aptarimu ir minčių pasidalijimu. Kaip gera plėsti akiratį ir gilinti turimas žinias gamtoje…
Vaikai pastebėjo, kad „skaniausias” darželio augalas – katžolė, nes bitutė dar skraido, tupinėja ir nemiega.

Darnios mokyklos PIN kodas – 2030!

Konferencijoje, kuri vyko Kairėnų Botanikos sode, kartu su mūsų lopšelio-darželio mokytoja Gintaute ir pavaduotoja ugdymui Violeta dalyvavo daugiau nei 120 mokyklų atstovų iš Lietuvos ir viso pasaulio. Konferencijoje kalbėta apie darnios mokyklos principus- būtinybę tausoti energetikos išteklius, prisidėti prie klimato kaitos mažinimo, kurti draugiškas gamtai mokyklų ir darželių edukacines aplinkas, užtikrinti darnius santykius tarp mokyklos bendruomenės narių. Buvo akcentuota – kad darnumas turi būti ugdomas nuo mažens ir kiekvienas mokytojas privalo už tai jausti atsakomybę. Žemė dūsta nuo užterštumo. Klimato kaita tokia akivaizdi, kad rytoj jau gali būti per vėlu. Vadinasi, darniai gyventi privalome jau nuo šiandien. Mokydami vaikus darnumo, ugdysime būsimus herojus, kurie žvelgs į aplinką ir žemę pagarbiai ir su meile.

Didžiosios pievos beieškant

„Žemuogėlės” gr. ugdytiniai dalyvavo edukacinėje pažintinėje veikloje „Augalai šalia mūsų”. Mokytoja Živilė pasakoja: iškeliavome ieškoti „Didžiosios darželio pievos”.  Vaikai labai nustebo pamatę nenušienautą pievą, kurioje auga aukšta žolė Apžiūrėję, aptarėme, kodėl ši pieva taip atrodo. Vaikai sužinojo , kad taip atrodo natūrali, nešienauta pieva. Pastebėjome, jog čia veša daugybė įvairiausių augalų, ir visi jie turi teisę augti, žydėti, maitinti savo nektaru bites ir kitus vabzdžius, brandinti sėklas ir jas išbarstyti, kad pavasarį išaugtų nauji augalai. Vaikai apžiūrėjo pievos augalus, ieškojo pažįstamų. Geriausiai sekėsi surasti ir pažinti gyslotį, dobilą, smilgą ir kiaulpienę, tada vaikai tyrinėjo, apžiūrėjo augalus su padidinimo stiklu. Dar pievoje suradome kietį ir šunžolę. Pažintinę veiklą baigėme pažymėdami ir nupiešdami , stebėjimų lapuose, rastus augalus.

Pažinkime medžius

Pasak „Saulutės” grupės mokytojos Ritos, pirmiausia, noréjome pażinti , patyrinėtii medžius, augančius šalia mūsų. Kaip atrodo medżio laja, kamienas, lapai, vaisiai. Kas auga, gyvena po medžiais. Kalbéjomés apie medżių naudą žemei, sužinojome, kad jie kantrūs, patikimi ir ilgaamžiai. Palyginome lapuočius – beržą, liepą, kaštoną ir šermukšnį. Spygliuočius – eglę ir pušį. Medżių vaisius, lapus, rūšiavome, aptarėme. Lauko klasėje żaidėme, diskutavome. Kelionė po rudenêjančią gamtą, suteikė daug naujų įspūdżių ir žinių.

Tyrinėjame augalus

„Žiogelio” grupės priešmokyklinukai taip pat surengė edukacinį žygį “Keliaujant gamtos takeliu”. Vaikai, pasiskirstę komandomis, ieškojo stebėjimo lapuose nurodytų augalų. Vėliau surastus augalus tyrinėjo su padidinimo stiklais, lygino jų lapus, stiebus, šaknis. Apibūdino jų panašumus ir skirtumus. Vaikai pastebėjo, kad samanos yra ypatingi augalai, kurie neturi tokių šaknų,stiebo ir lapų kaip kiti surasti augalai. Sužinojo, kad samanos vandenį sugeria visu kūno paviršiumi ir labai jautrios aplinkos taršai. Vaikai prisiminė rastų vaistažolių pavadinimus, jų naudą. Ypač gerai žino kraujažolę, gyslotį, mėtą ir kitus dažnai vartojamus augalus. Žygį baigė bendru kūrybiniu darbeliu , kuriame piešė ir panaudojo surinktus augalus.

Žygis

„Voveraitės“ grupės vaikai kartu su mokytojomis išsiruošė į pažintinį žygį. Prisiminę saugaus žygiavimo ir elgesio gamtoje taisykles, į kuprinėles susidėjome reikalingiausius daiktus. Žygį pradėjome prie „Edukacinių erdvių žemėlapio“, susipažinome kokių erdvių galime rasti mūsų darželio teritorijoje ir patraukėme ieškoti taip viliojančios „Grybų karalystės“, vaikai suprato, kurioje pusėje mes galėsime ją surasti. „Grybų karalystėje“ mūsų laukė edukacinis plakatas su jame pavaizduotais grybais, vaikai vardino grybų pavadinimus, žinojo kurie grybai yra valgomi, o kurių geriau neskinti, nes jie yra nuodingi. Vėliau aptarėme kokių grybų dar būna, kur jų galima rasti, kuo jie naudingi žmogui ir gamtai. Vaikai noriai tyrinėjo „Grybų karalystėje“ rastas įvairias kerpes ir kempingrybius, lygino juos pagal dydį, formą, spalvą ir kvapą. Po tyrinėjimo vaikai kartu su mokytojomis smagiai žaidė lietuvių liaudies žaidimą „Grybų raut“. Ekskursiją tęsėme praeidami ir apžiūrėdami „Laukinėje pievoje“ besiganančias aveles bei augančias smilgas ir su nekantrumu laukėme ką rasime „Aromaterapinių augalų erdvėje“. Vaikams labai patiko uostyti ir tyrinėti čia augančių levandų, raudonėlio, katžolės ir mėleso žiedus ir lapelius. Vaikai įdėmiai klausė mokytojos pasakojimus apie augalus, jų naudą žmogui ir gamtai, vaikai ieškojo ir surado augalų panašumus ir skirtumus, prisiminė, kad raudonėlis yra „skrandžio draugas“ ir kad namuose turi levandų kvapo muilą. Edukacinį žygį baigėme ragaudami saldžiausią ir skaniausią arbūzą.

Miško paslaptys

 „Rūtelės” ir „Ąžuoliuko” grupėms savo paslaptis atskleidė miškas. Kartu su mokytoja Vesta vaikai papartyne ir miško fragmente ieškojo vabaliukų, prie eglių rinko ir skaičiavo kankorėžius , iš kurių vabaliukams pastatė namą. Apžiūrėję interaktyvų lauko plakatą, susipažino su Lietuvos paukščiais, įsidėmėjo jų pavadinimus. Dar visi lauke surado ir atlliko Voriuko užduotėles, palygino, kaip atrodo šermukšnis ir liepa. Daug buvo kalbamasi apie tai, kad žmogus turi saugoti natūralią aplinką ir kiekvieną gyvybę joje. Ką pamatė, patyrė – visi vaikai piešė grupėje, smagiai dalindamiesi patirtais įspūdžiais. Improvizuota miško ekskursija buvo nuotaikinga !

 

Vasara padvelkė mėtomis!

Mokytoja Žydrė „Varpelio” ir „Žemuogėlės” vaikams organizavo pažintinę -tiriamąją veiklą ” 2023 metų žaliųjų edukacinių erdvių augalas – kvapnioji mėta „. Veiklos tikslas –  tyrinėti ir stebėti įvairių rūšių mėtas, mokytis rinkti augalo žaliavą arbatai.Tyrinėdami vaikai lygino, uostė lapelius, juos skaičiavo, Ieškojo mažiausio ir didžiausio. Mėgino apibūdinti kvapus. Sakė, kad kvepia kaip mėtinė guma tik dar skaniau 😉 Vėliau visi dalyvavo aromaterijos seanse ir patys ruošė kvapnią arbatą. Karalienė mėta užkariavo visų širdeles ir pripildė jas vasaros džiaugsmo!

Tyrinėjimai ir atradimai

Mokytojai ir vaikai prižiūri edukacines erdves, džiaugiasi augalais, stebi juos ir mokosi. „Boružėlės’ grupės edukacijos žaliosiose erdvėse skatina pažinimo, komunikavimo, sveikatos, socialinių kompetencijų plėtrą. Tęsiame aplinkosauginio projekto idėjas.

Viktorina „Vaistažolių karalystėje”

Vaistininko ir žolininko Mariaus Lasinsko edukacijų metu vaikai daug sužinojo apie vaistažolių naudą ir jų tausojimą, susipažino su knyga visai šeimai „Vaistažolių pasakos”. Naujas žinias visi įtvirtino, atsakinėdami į viktorinos „Vaistažolių karalystėje” klausimus (viktoriną parengė mokytoja Vesta). Už teisingus atsakymus kiekviena grupė gavo puikią pažintinę dovaną – interaktyvių plakatų rinkinį gamtos tema. Nuskaičius išmaniuoju įrenginiu plakate esantį kodą, galima išgirsti gyvūnų skleidžiamus garsus, paukščių giesmeles bei pamatyti filmuotą medžiagą. Vaikai susidomėję tyrinėjo naujas priemones. Jų aktyvumui ir smalsumui nebuvo ribų!

Žaliųjų edukacinių erdvių konkursas

Ona Motiejūnaitė, gamtos mokslų daktarė, Aplinkos apsaugos ir želdinių tvarkymo poskyrio ekologė:
Svečiuojantis Vilniaus lopšelyje-darželyje „Vaidilutė“ džiugino pedagogų rūpestis vaikų ugdymu ir nuolatinė paieška inovatyvių, vaikams patrauklių ugdymo būdų. Įstaigos aplinka skendi žalumoje ir nuspalvinta gėlių žiedais bei spalvingų akmenėlių raštais. Gausi biologinė aplinkos įvairovė: lapuočiai ir spygliuočiai medžiai, įvairių rūšių krūmai ir dekoratyviniai augalai, pavasario , vasaros ir rudens gėlių įvairovė. Augalai komponuojami pagal sezoną, žydėjimo laiką, rūšis, tarpusavio suderinamumą, pavėsio ir saulėtas zonas. Darbštieji pedagogai sukūrė per 20 edukacinių erdvių. Čia galima pabuvoti, atlikti tyrimus ar stebėjimus grybų, paparčių karalystėje, akmenėlių rojuje, laukinėje pievoje, darže, virtuvėlėse, paplūdimyje, pasisvečiuoti gamtos garsų, tylos, bitučių, daugybės augalų erdvėse. Užlipus ant žydinčios kalvos galima tapti šių erdvių kapitonu (jo kepurė ypač vilioja vaikus) ir su žiūronais apžiūrėti savo valdas. Kiekviena erdvė aprašyta ir parengta gausi metodinė medžiaga veikloms. Sukaupta daug priemonių (didinamieji stiklai, mikroskopai, aplinkos tyrimo rinkiniai ir kt.). Lauko bibliotekėlėje vaikai randa jiems įdomių knygelių. Žavi pedagogų nuoširdumas, darbštumas ir noras tobulėti. Daugybę sudarytų planų dar reiks įgyvendinti. Tačiau bendruomenė turi savo edukacinių erdvių viziją, jas kuria ir naudoja planingai. Yra susibūrusi labai aktyvi žalioji edukacinių erdvių komanda, kuri nuolat ieško, atranda, kuria, padeda vaikams žaismingai pažinti aplinką ir ugdytis įvairias kompetencijas.

Vaistažolių karalystėje

Siekdami kuo labiau pažinti gamtos paslaptis, surengėme vaistininko, žolininko Mariaus Lasinsko edukaciją vaikams ir pedagogams apie vaistažolių naudą. Vaikai sužinojo apie augaluose slypinćias gydomąsias galias, pagrindinius žolininko įrankius, gamtos tausojimą, patys iš lauko žolelių gamino ir ragavo lietuviškus prieskonius.
Pedagogės išgirdo puikius praktinius patarimus, kaip žolelės gali tapti ir maistu, ir vaistu, kaip gamta gali padėti išlaikyti ar net sugrąžinti sveikatą.
Lektorius pristatė ir savo knygą visai šeimai „Vaistažolių pasakos”. Edukacija organizuota vykdant Vilniaus miesto savivaldybės Aplinkosauginio švietimo projektą „Tapkime gamtos bičiuliais”.

Iš kur atsiranda medus?

Lopšelyje-darželyje net kelias savaites vaikų ugdymas praturtėjo smagiomis patirtinėmis veiklomis! Mokytoja Vesta pasiūlė grupėms projektą „Iš kur atsiranda medus?”
Lauko pievos zonoje buvo pastatytas avilys su koriais, kurį vaikams buvo galima apžiūrėti, pačiupinėti, pauostyti! Mokytojos vaikams papasakojo apie bičių svarbą gamtai, žemei, žmogui. Grupėse ir lauke vaikai įgijo žinių apie medų, mokėsi dainelių, žaidimų, patys kūrė ir piešė avilius ir bites. O kokios gi būtų patirtinės veiklos apie medų be pastarojo ragavimo!
Gegužės 20 d. draugiškai paminėta pasaulinė Bičių diena.

Neišdildomos vaikų  patirtys Kairėnų botanikos sode

Priešmokyklinukams pažintis su augmenija tęsiasi ir Kairėnų botanikos sode.
„Varpelio” grupės ugdytiniai  čia stebėjo, tyrinėjo augalus, lygino spygliuočius ir lapuočius, susipažino su šiuo metu žydinčiais vilkdalgiais ir sužinojo, kad vilkdalgio ekstrakto dedama į prabangius kvepalus. Taip pat vaikai grožėjosi žydinčiais česnakais, ragavo notrelės medų, ieškojo laimę nešančių penkialapės alyvos žiedų.
„Žiogelio” ir „Žemuogėlės” grupės ugdytiniai susipažino su etno daržu, įspūdingu žaliuoju labirintu, aplankė Japonišką sodą. Pamatė, kaip žydi rododendrai ir kaip atrodo medžiais laipiojantys augalai. Vaikai klausėsi varlių koncerto, stebėjo gandrą, antis ir stebuklingas tvenkinio žuvis. „Žemuogėlės” grupės ugdytiniai net surengė piešinių parodą!
Ekskursija finansuojama Vilniaus miesto savivaldybės Aplinkosauginiam projektui skirtomis lėšomis.

Erdvės pildosi naujais augalais ir edukacijomis

Artėjant vasarai, mūsų darželio mokytoja Vesta Stasiulytė pasirūpino, kad įstaigoje edukaciniais tikslais laikinai būtų pristatytas avilys. Mokytoja kolegėms taip pat papasakojo apie bites, jų gyvenimo būdą, aprodė avilio sandarą. Taip pat aplankytos darželio teritorijoje įkurtos edukacines erdves, susipažiinta su naujais augalais, pasodintais vykdant Vilniaus miesto savivaldybės Aplinkosauginio švietimo projektą „Tapkime gamtos bičiuliais”. Padiskutuota, kaip šiuos augalus ir aplinkas galima panaudoti kūrybinėms veikloms su vaikais, pasidalinta patirtimi apie gyvosios aplinkos tyrinėjimo galimybes.

2023 metų Vilniaus žaliųjų edukacinių erdvių augalas – Mėtà (Mentha)

2023 metų Vilniaus žaliųjų edukacinių erdvių augalu dedikuota mėta. Plačiau skaityti čia:

Visuomenės aplinkosauginio švietimo projekto sutartis

Visuomenės aplinkosauginio švietimo projekto sutartis. Dokumentą rasite paspaudę čia

Savivaldybei pavaldžių įstaigų aplinkosauginis švietimas

Vilniaus miesto savivaldybės Miesto tvarkymo ir aplinkos apsaugos skyriaus Aplinkos apsaugos ir želdinių tvarkymo poskyris organizavo 2023 metų Visuomenės aplinkosauginio švietimo projektų, finansuojamų Vilniaus miesto savivaldybės Aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos lėšomis, konkursą. Šiemet ir mūsų aplinkosauginis švietimo projektas patekoį asignuojamų projektų sąrašą, žr. čia (Nr. 8):  https://vilnius.lt/lt/aplinkosauga-ir-energetika/patvirtintas-vilniaus-miesto-savivaldybes-visuomenes-aplinkosauginio-svietimo-projektu-finansuojamu-is-vilniaus-miesto-savivaldybes-aplinkos-apsaugos-remimo-2023-metu-specialiajai-programai-patvirtin/?fbclid=IwAR1DZMJjmomdU2wpc9uYeunTe5Oy4ahAQG8NHatpEtOcPp23wpOEk9umyXM