Finalinės Futboliuko rungtynės

Šiandiena mūsų lopšelio-darželio Futboliuko komanda žaidė su lopšelio-darželio „Pipiras” Futboliuko komanda.
Žaidėjai patobulino futbolo žaidimo įgūdžius, ištvermingumą, sustiprino kovinę, komandinę dvasią ir nesvarbu, kad įvarčiai skriejo įvairiomis kryptimis!
Sirgaliams netrūko geros nuotaikos ir ūpo raginti žaidėjus, o teisėjams – atidumo ir energijos. O laimėjo gera nuotaika, šypsenos ir komandų draugystė!

Spalvų, vitaminų ir laimės kupinos salotos!

Įgyvendindami projekto „Sveikatiada” iššūkius, vaikai ne tik įgyja sveikos mitybos pagrindų, bet mokosi auginti, prižiūrėti augalėlius, suvokia jų paskirtį ir naudą, įgyja maisto ruošimo žinių. Taip pat ne mažiau svarbūs ir socialiniai ryšiai, bendradarbiavimas, komandinis darbas, o svarbiausia – patirta sėkmė ir džiaugsmas!
„Boružėlės” grupės ugdytinių ir mokytojų Gintautės ir Kristinos šiandienos rezultatas – spalvų, vitaminų ir laimės kupinos salotos!

Futboliukas kviečia rungtyniauti ir mokytis kartu

Tęsiame draugystę su Futboliuku. Draugiškose rungtynėse šįkart dalyvauja „Saulutės” ir „Boružėlės”, „Žiogelio” ir „Žemuogėlės”, „Varpelio” ir „Voveraitės” grupių komandos. Varžyboms svarbu gerai pasiruošti, todėl kūno kultūros mokytojas Giedrius skiria daug dėmesio, skatindamas vaikučius sportuoti, judėti, mokytis futbolo žaidimo taisyklių bei  žingsnelių. Čia įsitraukusios ir grupių mokytojos, kurios pasirengimą varžyboms, kaip ir dauguma kitų veiklų, integruoja į vaikų ugdymosi procesą. Juk žaidžiant komandoje ugdoma ne tik vaikų sveikata, bet ir socialiniai gebėjimai, mokymasis skaičiuoti, orientuotis erdvėje, gebėti įveikti nesėkmes ir pasidalinti sėkme su savo draugais.
 
Primename, kad projekte dalyvaujame jau antrus metus. Projekto tikslas: populiarinti futbolo žaidimą, vaikus sudominti sportu ir sveika gyvensena, pateikti futbolą kaip patrauklią ir veiksmingą ugdymo priemonę vaikams.

700 žingsnių Vilniaus širdin

Siekdami aktyviai judėti ir netradiciškai paminėti Vilniaus miesto garbingą jubiliejų, lopšelio-darželio „Vaidilutė“ mokytojai organizavo projektą „700 žingsnių – 700 metų Vilniaus jubiliejui“. (daugiau skaityti čia)

JUDĖK ŠOKIO RITMU 2022

Sveiki, aktyvūs, mylintys ir laimingi!
Dalyvaujame #BEACTIVE – JUDĖK ŠOKIO RITMU 2022 Europos sporto savaitėje.
Plačiau apie BEACTIVE

Edukacinių robotukų „Blue-bot” kelionė keturmečių grupėje

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Kristina Žvinklytė:

2022 m. spalio 8-23 dienomis vyksta ES programavimo savaitė (https://codeweek.eu), šios iniciatyvos tikslas – sudominti vaikus ir suaugusiuosius programavimu ir skaitmeniniu raštingumu. Mokydamiesi programuoti suvokiame sparčiai besikeičiantį pasaulį, geriau suprantame, kaip veikia technologijos, ir tobuliname savo įgūdžius bei gebėjimus, kad galėtume rasti naujų idėjų ir kurti inovacijas. Šiais metais prie iniciatyvos prisijungė mūsų darželio ,,Voveraitės“  grupės vaikučiai ir jų mokytoja Kristina Žvinklytė inspiruota Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakulteto doc. dr. Renatos Kondratavičienės. Spalio 13 -17 dienomis „Voveraitės” grupė buvo virtusi „Grybų karalyste”. Vartydami knygeles ir apžiūrėdami plakatus vaikučiai mokėsi pažinti grybus paveikslėliuose, vėliau –  tyrinėdami grybus gyvai  ir atlikdami įvairias menines veiklas. Pažintį sustiprino ir programavimo pradmenis vaikams įkvėpė edukaciniai robotukai „Blue-bot”.

 Vaikai kartu su mokytoja išsiaiškino, kaip yra valdomas robotukas, kokios yra rodyklių krypčių reikšmės.  Visi kartu braižė veiklų kilimėlį, spalvino grybų paveikslėlius. Išsikėlė tikslą – užprogramuoti robotuką ir padėti jam pasiekti grybą. Vaikai turėjo pabandyti sukurti nesudėtingą kelių komandų programą: išsirinkti labiausiai patinkantį grybą, įvardinti jo pavadinimą, o tam, kad sukurtų kelių komandų seką, veiklos kilimėlyje suskaičiuoti langelius ir išsiaiškinti, kiek kartų reikės paspausti veiklos rodyklę „į priekį”. Paleidus klavišą „Go” stebėti, kaip robotukas keliauja iki grybo, aiškintis,  ar pavyko teisingai jį užkoduoti, o nepavykus –  drąsiai bandyti iš naujo. Siekiant aktyvesnio  vaikų bendradarbiavimo, žaidimo eigoje buvo  pasiūlytas antras robotukas.  Vaikai vėl kartu vardino grybų pavadinimus, o veiklos kilimėlyje  dėjo juos  į pasirinktą vietą, kūrė nesudėtingos sekos programas.

Atsižvelgiant į grupę lankančių vaikų amžių (4-5  metų), tai iš tiesų – unikali patirtis.  Kurdami programą ir programuodami  robotukus mažieji  patyrė daugybę teigiamų emocijų, įtvirtino savo aplinkos pažinimo žinias, tobulino suvokimo, bendradarbiavimo, skaičiavimo, problemų sprendimo ir skaitmeninio raštingumo gebėjimus.

Video: „Grybų karalystėje”

https://youtu.be/TuCmpplBhy8

 Lopšelio -darželio  “Vaidilutė” direktorės Aidos Makutėnienės komentaras:

Vaiko kūrybos skatinimas, erdvinio matymo išlaisvinimas ir mąstymas inovatyviai – ateities vaiko rengimas. Išmaniosios technologijos sparčiai ateina į ikimokyklines įstaigas, mokytojai kelia skaitmeninio raštingumo kompetencijas, Džiugu, jog ikimokyklinio ugdymo  mokytoja Kristina Žvinklytė noriai dalyvauja iniciatyvose ir tokiuose projektuose kaip #CodeWeek ,  įtraukdama į juos mūsų mažuosius. Svarbiausia- saikingai ir prasmingai technologijas  panaudoti ugdymo procese.

Kuo daugiau išgelbėto maisto

Viena iš nuolat aptariamų problemų šiandien – taupumas ir maisto nešvaistymas.
Visa lopšelio-darželio „Vaidilutė” bendruomenė dalyvavo projektinėje „Sveikatiados“ veikloje – konkurse „Kuo daugiau išgelbėto maisto“.
Akcijos metu buvo renkamas perteklinis maistas iš namų ūkių ir perduodamas „Maisto bankui“.
Įstaigoje įrengėme vietą, kurioje dalyviai atnešė įvairių maisto produktų: miltų, kruopų, konservų, makaronų ir kt.ilgo galiojimo produktų. Viso surinkta apie 60 kg.
Spalio 3 d. visi produktai buvo perduoti „Maisto bankui”.
75. „KUO DAUGIAU IŠGELBĖTO MAISTO!
Vilniaus lopšelis-darželis „Vaidilutė”

Būk pasveikintas, gimtasis Vilniau!

Lietuvos ir užsienio lietuvių ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų vaikai ir pedagogai dalyvavo mūsų įstaigos priešmokyklinio ugdymo mokytojos Žydrės Ramelienės organizuojamame tarptautiniame projekte „Būk pasveikintas, gimtasis Vilniau!“. Projekto tikslas- netradicinėmis priemonėmis sukurti menišką pasveikinimą Vilniui 700 metų jubiliejaus proga. Projekto nuostatai: pdf dokumentas.
Projekte dalyvavo 24 įstaigos iš Vilniaus, Kauno miestų, Vilniaus rajono. Džiugu, kad prisijungė užsienio lietuvių įstaigos iš Danijos, Singapūro, Londono.
Projektas buvo vykdomas nuotoliniu būdu, uždaroje Facebook grupėje „Būk pasveikintas, gimtasis Vilniau!”, https://www.facebook.com/groups/3204996586490658
Džiaugiamės vaikučių menine sklaida, mokytojų bendryste ir viliamės, kad užsimezgę partnerystės ryšiai bus tik pradžia naujiems kontaktams ir projektams!
Viešiname tik organizatorių ir vaikų asmenybių neatskleidžiančias projekto nuotraukas.

„Futboliuko” žaidynės kartu su profesionalais!

2021-2022 m.m. įsitraukėme į naują Lietuvos masinio futbolo asociacijos projektą „Futboliukas”. Projekto tikslas: populiarinti futbolo žaidimą, vaikus sudominti sportu ir sveika gyvensena, pateikti futbolą kaip patrauklią ir veiksmingą ugdymo priemonę vaikams. Projektą organizuoja Lietuvos masinio futbolo asociacija (MaFA) ir Lietuvos futbolo federacija (LFF). Projekto partneriai Vilniaus mieste – Vilniaus miesto savivaldybė.
Projekte dalyvaujančioms ugdymo įstaigoms suteikiama visa metodika, reikalinga įgyvendinti Projekto programą.

2021 m. lapkričio 23d. įvyko planuotos „Futboliuko” draugiškos žaidynės lauke. Į žaidynes atvyko patys tikriausi futbolininkai, Talentų futbolo akademijos (TFA) treneriai Petras ir Raimondas. Vaikai įdėmiai klausėsi profesionalų patarimų, su nuostaba gėrėjosi trenerių triukais varant kamuolį bei su didžiuliu užsidegimu patys žaidė futbolą ir mokėsi spirti baudinius.
Futboliukas – tai ne tik sportas ir gera savijauta, tai mokymasis laikytis taisyklių, gebėjimas susitaikyti su pralaimėjimu, džiaugsmas pasiekus pergalę!

Mokomės žaliojoje aplinkoje ir iš jos

Atsižvelgdami į darželio lauko aplinką, siekdami puoselėti teritoriją ir suprasdami esminį tvarumo principą –aplinkosaugą, prieš ketverius metus ėmėmės iniciatyvos kritiškai  pergalvoti lauko teritorijoje įkurtų lauko aikštelių ir edukacinių erdvių  Konceptą. Siekdami, kad vaikai norėtų ne tik būti lauke, žaisti, bėgioti, bet ir mokytis, mes sukūrėme įvairias žaliąsias edukacines erdves. Edukacinės erdvės įkurtos ir toliau kuriamos labai apgalvotai ir racionaliai.  Sodinant augalus jie komponuojami pagal žydėjimo laiką, jų biologines ir ekologines savybes. Visur prie augalų yra informacinės lentelės. Vaikams įrengtas pojūčių takelis, lauko bibliotekėlė, lauko klasė. Kiekviena vaikų grupė turi savo prižiūrimas augalų lysves. Jose augina daržoves, vaistinius augalus, tyrinėja vystymosi savitumus. Žaliosios atliekos kompostuojamos teritorijoje kompostinėje dėžėje. Visais metų laikais teritorijoje vaikams numatyta daug įvairių veiklų. Iš antrinių žaliavų, nenaudojamų sūpynių pagaminti suoliukai ir lauko bibliotekėlė. Surinkta gamtinė medžiaga naudojama edukacijai. Darželio bendruomenė, kurdama ir naudodama vaikų ugdymui(si) edukacines erdves siekia savo aplinką paversti žaliuojančiu, žydinčiu, stebuklų ir netikėtumų kupinu Sodu ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikams
Be galo daug džiaugsmo teikia veiklos, kurios yra smagios ir prasmingos vaikams, žadinančios ir motyvuojančios pedagogams, patrauklios ir teikiančios viltį visai bendruomenei.

Žydintis kalnelis

Spalio mėn. startavo vaikų, pedagogų ir tėvų iniciatyva, užaugsianti į  „Žydintį kalnelį”.
Tikslas: plėsti ir kurti gamtos ir vaiko sąlyčio zonas, ugdyti meilę ir pagarbą gamtai. Džiaugtis pavasarį žydinčiu lauko kalneliu.

Vaikai kartu su mokytojais sodina krokų svogūnėlius ant kalnelio. Kviečiamos įsitraukti ir šeimos. Kiekvienai grupei ant kalnelio yra paskirta vieta, kurioje pavasarį vaikučiai stebės pačių pasodintų krokų žydėjimą.
Puoselėjame gamtos grožį kartu!

Lauko edukacinės erdvės

Uždaviniai:
Lauko edukacinių erdvių plėtojimas ir pritaikymas patirtinėms veikloms. Edukacinių komandų veikla, užduočių aplankalų lauko erdvėms paruošimas.
Dedame pastangas kurti, plėtoti ir puoselėti lauko erdves, kad jos skatintų vaikučius ne tik sportuoti, žaisti, kurti, bet žadintų smalsumą, motyvuotų tyrinėti, plėtotų kūrybinį, kritinį mąstymą. Visa pedagogų iniciatyvinė grupė, inspiruojama pavaduotojos Violetos, prisidėjo prie edukacinių erdvių kūrimo darželio lauko teritorijoje. Tikslas -ugdyti vaikų gamtamokslines kompetencijas bei ekologinę savimonę.
Žaliosios edukacinės erdvės -natūrali gamtinė aplinka, kurią reikia pastebėti, pamatyti, patyrinėti, neretai -sąmoningai įrengti. Šias erdves, pagal susitarimą, puoselės ir prižiūrės skirtingų grupių mokytojos ir vaikučiai. Šiai dienai esame įrengę šias erdves:
Miško augalų erdvė
Rožynas
Daržovių ir kitų augalų lysvelės
Laukinė pieva
Obelų ir kriaušių sodelis
Lauko klasė
Papartynas
Grybų erdvė
Akmenėlių rojus
Viendienių gėlių ir gėlių, žydinčių nuo pavasario ligi rudens gėlynai
Vaistažolių
Žydintis kalnelis
Šios erdvės radosi pagal tai, kas vaikams aktualu, įdomu, pagal tai, kokie augalai ir gėlės tiesiog atkeliavo į įstaigą ir „pasiprašė” būti priglausti, taip pat dovanoti ir bendraminčių įkvėpti sumanymai. Esame pasirengę plėtoti, keisti ir modeliuoti erdves taip, kaip pasirodys naudinga ir prasminga vaikams.

Dalyvaujame Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Aplinkos apsaugos poskyrio švietimo įstaigų žalųjų edukacinių erdvių konkurse. Konkursas organizuojamas keliais etapais. Vertinamos žaliosios erdvės, aprašomos edukacinės veiklos, erdvių funkcionalumas, kūrybiškumas ir kt. kriterijai.

Respublikinis projektas „Mano širdelėj -visa Lietuva”

Respublikinis ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų projektas „Mano širdelėj – visa Lietuva“ skiriamas Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo 103-osioms metinėms paminėti. Projekto tikslas – ugdyti vaikų pilietiškumą, patriotiškumą, meilę Lietuvai. Projekte dalyvaujantys vaikai, naudodami pasirinktas dailės priemones ir technikas, atvaizdavo  Lietuvą, meilę jai. Darbų nuotraukos buvo talpinamos projekto Facebook uždaroje grupėje. Projekto organizatoriai: Vilniaus lopšelio-darželio „Vaidilutė” laikinai pareigas einanti direktorė Aida Makutėnienė ir pavaduotoja ugdymui Violeta Bisikirskienė.

Projekte dalyvavo: 244 įstaigos,  336 mokytojai. 463 vaikai.

Projekto vykdymo laikas 2021m.  vasario 1 – 16 d. Visiems projekto dalyviams ir jų mokytojams buvo išsiųstos skaitmeninės padėkos.

Projekto logotipas

Keli darbų pavyzdžiai

Bendra padėka visiems dalyviams

“Atmintis gyva, nes liudija”

,,AŠ ESU ŽALIAS ”

Žirmūnų bendruomenės organizuotas konkursas, skirtas darbeliams iš antrinių žaliavų „Aš esu žalias“
Atsakingas mokytojų požiūris į gamtą ir noras perteikti gamtosaugines vertybes vaikams per kūrybišką ir smagią veiklą! „Voveraitės” grupė dalyvavo Žirmūnų bendruomenės centro organizuojamame darbelių iš antrinių žaliavų konkurse ,,AŠ ESU ŽALIAS „. Dalyviai gavo padėkas, medalius ir  knygelių.

,,Kalėdinių švieselių magija ”

Kad nugalėtų vienybė ir sutelktumas, gėris ir draugiškumas, kad širdys prisipildytų kalėdinio džiaugsmo. Plačiau apie projektą kviečiame  skaityti čia:

https://www.svietimonaujienos.lt/spindincios-svieseles-musu-languose-ir-sirdyse/?fbclid=IwAR1YdqdmFujLBxeX39t_wemdg_kFW-4aw2NPof7lhi487SSyNttBfx2PB_4

Dalyvių darbai

Dalyvaujame MB „Arbora” programoje

Dalyvaujame MB „Arbora” programoje, kuri įstaigoms dovanoja sodinukus. Dabar auginsime savo ekologiškus vaisius! Daugiau kaip 1000 mokyklų ir darželių šįmet pasodins savo vaismedžių sodus. Mūsų darželio teritorijoje pasodintos 5 obelaitės ( „Ligol”, „Sampion”, „Florina” veislių ) ir trys kriaušės (rudeninė vėlyva veislė „Konferencinė”).

„Aktyviai, draugiškai, sveikai“

Sveikatos, mokymo ir ligų prevencijos centro bei Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro respublikinė iniciatyva „Aktyviai, draugiškai, sveikai“

„Vaivorykštės spalvų laboratorija“

Pedagogės Zita Žvinklienė ir Kristina Žvinklytė kartu su “Vyturėlio” ir “Voveraitės” grupių vaikučiais dalyvavo  Vilniaus lopšelio- darželio „Prie pasakų parko” respublikiniame projekte „Vaivorykštės spalvų laboratorija”.

„Miško aidai“

Projekto dalyviai vaikučiai, tėveliai, pedagogai.

„Rudeninių Mandalų kūrimas “

Rudeninių Mandalų kūrimas iš daržovių, vaisių, gėlių, sėklų. Mūsų tikslas – visiems kartu sukurti rudeninę kompoziciją, kurios atlikimas kiekvieną skatina mąstyti, lavina smulkiąją motoriką, estetinius pojūčius ir ugdo bendruomeniškumą.

„Sveikatiada “

,,Sveikatiados“ projekto dalyvių sukurtas ,,Sveikatiados“ stendas, kuriame publikuojama visą projektinė medžiaga,  vykdytos veiklos bei pasiekimai.

„Europos sporto savaitė 2020 “

Priešmokyklinukai dalyvauja „Europos sporto savaitė 2020”

„TYLOS GALIA“

Visuomenė triukšmą vertina kaip vieną iš didžiausių aplinkosaugos problemų. Pastaruoju metu daug dėmesio skiriama vaikų ir paauglių klausos sutrikimams, ypač išpopuliarėjus patogiems asmeniniams muzikos klausymosi įrenginiams (ausinukams).

Atsižvelgdami į akcijos „Tylos stebuklinga versmė“, skirtos Tarptautinei triukšmo supratimo dienai, rekomendacijas, dalyvaujame iniciatyvoje „Aktyviai, draugiškai, sveikai“- „Tylos galia”.

Grupėse šiandiena ir rytoj bus taikomos terapinės tylos, muzikos, meno ir žaidimų valandėlės, o meninio ugdymo mokytoja Diana vaikučiams parengė edukacinę programėlę, kurios metu tylą skatinama pamatyti, išgirsti, užuosti , pajausti..